De här väggarna rasar och jag undrar vad som händer

Solen lyser de här sista aprildagarna och bladen börjar slå ut på buskar och träd. Jag är ledig till onsdag och ingenting är bättre än det. Jag lyssnar på akustiska versioner av What makes you beautiful för att känna mig lite beautiful. Fast mest är det nog för gitarren, och Harry's lockar. Är även mycket Laleh, Kent och covers nuförtiden. Hände inte mycket som är värt att ens nämna här. Försöker mest vara duktig, skriva prov, plugga och le. Går sådär. Blir mest att jag målar naglar och funderar över livet och min existens som för tillfället inte är mycket att skryta med. Men solen lyser och fredagen började bra. Nu är jag dock mest trött och arg över att alla andra har så kul och att jag inte gör någonting åt det här jävla livet och också har sådär kul,  och vill ut och springa ihjäl mig själv. Fast tar kanske det i morgon istället. Vill ju så gärna bli bra. Vill ju så gärna vara bra på någonting. Vill ju så gärna ha roliga vänner. Vill ju så gärna hitta någon mening i alla tidiga morgnar och stormar och grammatik och böcker. Fast mest av allt vill jag nog bara klä mig i långa kjolar och klänningar, att mitt hår ska växa ut, hänga med vackra pojkar och låta solen jobba på mina fräknar. Helst av allt vill jag nog bara ha sommar, och lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0