Hjälp mig att hjälpa!

Behöver hjälp. Eller inte jag egentligen. Men jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Jag behöver hjälpa någon. Hon kommer att dö om vi inte gör någonting nu. Och ni måste hjälpa mig.
Vad gör man med en myndig tjej som bor ihop med sin mamma. De har en otroligt onormalt förhållande. Lever näst inpå i symbios och pratar om sig själva som en enhet, som ett "vi". Mamman har alltid bestämt och styrt över sin dotter så till den grad att hon aldrig ens fått bestämma vad hon ska ha på sig, vilken skola hon ska gå på, vilka intressen hon ska ha, vilka killar hon ska gilla. Frågar du flickan någonting, är det mamman som svarar. Nu har hon allvarlig anorexi, och hennes mamma vill inte göra någonting åt det. Förstår nog inte riktigt allvaret, och verkar bara tro att en ny lägenhet, en ny bil, en ny stad och mer pengar kommer att lösa allting. Jag, vi, vet verkligen inte vad vi ska göra eftersom att hon är myndig, 19år. Vad gör man? Kan man tvångsinta en myndig person mot hennes och mammans vilja. Är verkligen rädd att hon dör annars, minskar hela tiden i vikt, håller sig undan andra människor, har ingen mens, visar tecken på andra psykiska sjukdomar. Vad tror ni? Vet ni någonting om det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0