Who do you think you are? Who do you think I am?

Dränker mig i böcker som handlar om klimat istället för känslor, fast är lika fylld med känslor för det. Läser och försöker förstå. Huvudvärken får mig att sitta hemma och strunta i äckelidrott och spymatte och bara läsa och läsa och lyssna på One Direction och gråta. Stabilt.
Idag börjar pluggandet vid åtta. Vädret är lite sådär. Varken varmt eller kallt. Ibland regnar det, ibland kommer solen, sen kommer moln, sen kommer regn. Vädret och jag är samma som vanligt. Vem som följer vem är oklart. Vid halv ett kommer farmor och syster och stör och stör. Vill bara skrika och gråta av stress och irritation. Känner mig som ett vattenglas som skvalpar över och med ett människofinger som är där och torkar bort det som rinner på kanten. Duschar och sminkar och målar naglar i glitter och drar på en gammelrosa klänning och jeansjacka och lila converse och tygkasse och åker mot skolan.
Prov är alltid meningslöst och konstigt. Kände nog mest för att bara resa mig och skita i det, fast klarade det bra. Nu har jag bytt jeansjackan mot en indianmönstrad poncho, ligger i sängen och äter KitKat och vill måla naglarna i ljusgrönt/blått. Detta ständiga målande.
Vill att håret ska bli långt och oranget eller med bubbelgumsrosa dipdye. Vill att det ska bli sommar. Vill att solen ska lysa. Vill gå barfota och läsa tusentals ord om dagarna, och tänka tusentals tankar om nätterna. Vill se filmer och sitta på balkonger och klippor och se på havet och lukta på sommarvarm asfalt.
Vill så mycket. Så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0