I'll look after you †

Morgonen frös till is, men under promenaden från busshållplatsen nere vid affären till mitt hem uppe vid skogen värmde solen mina chinosklädda ben. I soffan med Stylisterna på datorskärmen åt jag vegetariska vårrullar och tuggade på min blågröna nagellack.
Ler mest hela tiden idag. Ler åt andra, åt busschaffören, åt pensionären på gatan, åt de promenerande mammorna, åt mig själv, åt allt. Är glad idag. Jag vet inte varför. Har ingen anledning. Inegnting är annorlunda. Ingenting har förändrats. Jag kanske har det, för en stund i alla fall. Vill skriva fina lappa och meddelanden och lägga till folk på bussen. Klistra upp snälla ord på lyktstolpar, i busskurer, lägga blommor och ord utanför folks portar.
Ni få som står ut med att läsa mina tokigheter. Ni är fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0