I rymden finns inga känslor. Det finns det inte på jorden heller

Världen bara rusar och lägger hundra och åter hundra meter efter sig, fast jag står fortfarande kvar på noll. Ingenting kan vänta en dag till. Allting måste vara nu. Men det är inte nu. Det blir inte nu, och inte i morgon och inte nästa vecka heller. Solen lyser det bästa den förmår, men det hade kunnat vara tusen solar till, och de hade ändå inte varit nog. Du kan gråta dina hav, det hade räckt med en pöl regnvatten på nylagd vårasfalt, jag drunknar i det ändå. Fast jag inte bryr mig. För jag kan inte bry mig, men jag gör det ändå. Jag vill skriva presentationer om hur jag skriver om allt och inget, fast jag mest skriver om inget. För hur ska man kunna göra någonting annat i en stad med samma ansikten, samma lögner och samma sorger.  Där allting är lagom och likadant. Hur ska jag kunna skriva någonting om allt, när allt är inget?
Jag sjunger "Don't you let me go, let me go tonight. Don't you let me go, let me go tonight" om och om igen. Men det finns ingen som kan "let me go" så det spelar väl ingen roll egentligen.
Jag vill inte ha raster som går ut på tråkiga pratstunder om läxor och lektioner med  bleka och, för mig, helt ointressanta människor. Jag vill inte ha "Hur är det?"-sms till exet bara för att jag flagnar och faller och kvävs och behöver bekräftelse så in i helvete.
Och du behöver inte bry dig. Ingen annan gör ju det ändå.

Kommentarer
Postat av: Alicia

Vad fint du skriver gumman. Så vackert och ärligt. Jag gillar din blogg mycket ska du veta. Och du? Jag bryr mig om dig. Även om vi knappt känner varandra. Men jag bryr mig ändå, för jag tycker du verkar vara en fantastisk människa, du är söt och snäll, omtänksam och väldigt, väldigt duktig på att skriva.



Vet inte hur du känner, för ingen kan veta hur en annan människa känner inombords, men jag vet hur det är att må dåligt, och jag hoppas att du är en av de som en dag kommer må bättre. Helst av allt vill jag att du ska må bra, inte bara bättre. Bra, och orka saker, göra det du vill, leva livet med ett leende på läpparna. Du är unik, ingen är som dig och det ska vi vara glada för, för hade alla varit så snälla och söta som dig hade det nog gått åt helvete för alla hade blivit kära i alla, alla hade tyckt om alla (vilket i och för sig vore väldigt bra, med tanke på hur världen ser ut idag) men tillslut skulle det inte funka. Så tack och lov att vi alla är olika. Men vi, du och jag, är lika på vissa sätt. Du känner säkert igen dig i lite av det jag skriver om, och jag känner igen mig mycket i det du skriver om. Fortsätt skriva, fortsätt kämpa. Fortsätt leva. Inte för att du kan, utan för att du är värd det.

Kramar från en trasig själ <3

2012-04-05 @ 01:21:12
URL: http://stjarndamm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0