Tåg och andra städer. Fåglarna sjunger för det är mars.

Fåglarna sjöng i morse när jag gick ensam mot bussen. Snödroppar och lila krokusar kantrade trädgården och jag log hela vägen. Stressade igenom dagen, genom ingenting. De bjuder inte på mycket dessa dagar, mest pluggande, dagdrömmande och förträngande av verkligheten.
I morgon bitti bär det av. Har ingen kontroll alls över det här, men för en gångs skull tänker jag bara släppa taget och inte bry mig, låta kontrollfreaket i mig äta upp sig själv inifrån och känna mig fri. Jag vet knappt vart jag ska, har inte koll på tågbyte, vet inte vart jag ska bo, vad stället heter, hur jag ska ta mig till Fryshuset, när jag ska vara där, hur jag ska ta mig därifrån, när tåget går hem dagen efter. Men just nu så spelar det ingen roll. Jag har timtals med tågresetimmar som ska fyllas i vilket fall.
Jag hoppas att jag kommer hem igen hur många förrvirringar och liknande det än må ta. Eller nej, en del av mig hoppas att jag ska gå vilse och aldrig komma tillbaka till det här skitstället igen. Men jag blir borta till onsdagkväll  i alla fall. Hoppas ni har det superfint. Men det är ju mars, så då kan det knappt vara annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0