Jag stör mig på ett ljud som inte hörs

Jag vågar knappt säga att jag mår bättre, men det känns så just nu, och det är en bra känsla. Lite tvekande, lite försiktigt hoppfull, men bra. Har besökt skolan idag och det gav inget särskilt, mer än stress inför saker jag måste göra. Men solen lyser och termometern visar fina plusgrader nu igen. Jag klär benen i tvivelaktigt tunna tyger, och i övrigt klänning med stickad tröja över och mina vårconverse. Det är ovanligt för mig, med klänning och det där, men lika rätt för det.
Idag fyller Lasses Faller mina öron, och jag älskar den till månen och tillbaka, 10 gånger om. Bara för att jag faller, och faller och faller. För att jag inte ser någon plats för mig i mönstret. För att jag vill fly över haven, dit där ingen kommer in. Vill ha riktig vår. Har en sån förkärlek till våren. Våren är den finaste och bästa tiden på året. Varför jag känner så vet jag inte riktig. Men jag har alltid älskat den. Antagligen för färgerna, förändringarna, försköningen av världen. Sommaren är också fin, älskar sommarregn. Promenader i linnen och shorts när himlen öppnar sig på vid gavel och låter regnet fly mot marken, bara gå nerför gatorna och låta det ljumna vattnet blöta ner kläder och förstöra både frisyr och smink. Det är fint. Det är livet.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, vad fint skrivet. Det låter som ren poesi<3

2012-03-03 @ 20:48:00
URL: http://stjarnangeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0