Jag hoppas på ett kort som inte lagts. Jag litar till ett ord som inte sagts

Jag skakar och svettas i kollektivtrafik och tar alltid långa bussen hem. Sitter i dammiga korridorer vid runda, röda bord och ser på alla shortsklädda tjejer. Jag boxas och svettas ännu mer och suckar under meningslösa mattelektioner om sannolikheten för att två tärningar ska få samma värde. Hema i byn luktar allting sommarlov och jag vill bara dö av tanken på 23 dagar och tre idrottslektioner kvar innan den lukten blir verklighet.
Naglarna lyser nu starkt oranget och jag har gått sammanlagt 6km i dag. Nu hoar kattugglan i skogen bakom huset och i morgon ringer klockan 05.40 och väcker mig för nationelltprov i engelska, uppsats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0