you. you. you. you. you. you. you. you. you.


Kan inte sova och spenderar mest nätterna svettandes mellan ihopvirade lakan. Det ligger ett slags lugn över den annars så stressfyllda vardagen. Det är inte riktigt helt mörkt, men alldeles helt tyst, sånär som på kattugglan hoar i skogen bakom huset.

Jag läser tidningen som klär delar av mina väggar trots att jag kan de där tapetrullarna utantill vid det här laget. Försöker fördriva tiden. Struntar i att plugga för att det bara inte går. Just nu går ingenting och återigen intalar jag mig själv att jag inte bryr mig. Snart börjar jag tro på det.

Inställda lektioner, de sista skälvande dagarna, provresultat och betyg. Jag går mellan huset och busshållplatsen nerför gator som kantas av ljuslila och syrendoft. Målar naglarna i glitter och orange och ser på kungfu-film alltför länge under sista kinesisklektionen. Det är så mycket som är "sista" nu. Det är skönt med "sista". Det är skönt med avslut. Jag dansar stilla till världens finaste musik och stressar vidare i tillvaron ett tag till.
Fredag 15.15 skriver jag mitt sista prov i tvåan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0