Kärlek är för dem som kommit loss

När veckan kommer till dagen vi kallar onsdag har snön åter kommit tillbaka och jag spyr/gråter/avlider på grund av detta. Jag stressar mig genom skoldagen, hem och till bussen mot tåget. Destinationen för dagen är Göteborg, och tåget går klockan två. Går hela vägen från Österskans till tågstationen. Det är motvind och jag får snö i ögonen. Ser ingenting. Men jag hinner som tur är. 
Sara och Chitra hoppar på tåget i Falkenberg och vid tretiden kliver vi tillsammans av på perrongen i Göteborg. Vi irrar runt och hittar mestadels med hjälp av mobiler och dagens teknologi. På ett café vid namn Zenit slår vi oss ner efter mycket promenerade. Det är ett mysigt ställe med omaka stolar och coola bord (som ni kan se lite smått otydligt på bilden ovanför).  
På Bengans blir det en kort akustisk spelning, och sen får vi våra skivor signerade. Tack för det! 
 
Eftersom att vi tydligen inte är särskilt smarta kommer vi till Radiohuset alltför tidigt, och vi får vänta över en timme i kylan innan vi äntligen blir insläppta för att få höra mer av Hästpojken (som jag kommit att bli himla förtjust i). En magisk tanke heter skivan, och det var nästan lite magiskt där ibland. Det är alltid härligt med livespelningar. Det är faktiskt även en högst behaglig känsla med liten publik, exklusivt, liksom.
Klockan ett faller jag trött, död, men ack så lycklig i sängen och allting är bra igen, i alla fall för en stund.
Morgonen efter äter jag frukost vid köksbordet i morgonsolen, och inviger nya skivan, så klart. Sjunger "kärlek är för dem som kommit loss" för det är så sant och så fint. Jag kommer aldrig komma loss, men det är en annan historia som kräver ett annat tillfälle.
Tackar Hästpojken för att de existerar, och tack Sara och Chitra för att ni lät lilla mig följa med. Tack!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Det var en väldigt fin och trevlig dag, kul att du ville följa med, så tack själv!

2013-03-16 @ 17:04:10
URL: http://sarakarolina.devote.se
Postat av: Chitra

Det var asbäst och fint, som Sara säger, kul att du följde med!!

2013-03-17 @ 00:40:00
URL: http://chitras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0