Sommarvin, solsken och samma himlar

Torsdag kväll hälsar vi på farmor på sjukhuset. Hon är smalare än någonsin. Sjukare än någonsin. Men i alla fall vid liv. Familjen samlas, så där som vi gör ibland trots att vi inte är en familj längre, och äter på god mat på Yoss och diskuterar feminism, så där som jag tenderar att få oss att göra allt som oftast. 
Den åttonde mars är en fin dag som bjuder på solsken och leenden och jag får gå hem tidigt från skolan. Syster hämtar upp mig vid ett och jag följer med till stallet och fryser i blåsten som plötsligt dragit in över världen. 
Hos pappa sitter jag som alltid på övervåningen och skriver, lyssnar på musik, utnyttjar det faktum att där finns internet. Braskaminen är fin den med. 
 
Lördag kväll dricker vi vin hos Bella, och drar till B&B och danar ända till halv tre. Trots att jag är både trött, nykter, otaggad, och inte ens uppklädd. Men Malin och Bella haffade ju några killar, så snälla som vi är, min syster och jag, så stannade vi kvar i den enorma folkmassan, i den kvava, varma klubbluften bara för att köra våra vänner hem. Trevligt var det, trots allt. Trots äckel som tafsar och tydligen inte förstår att en armbåge i sidan betyder något i stil med "dra ditt äckel". 
 
Söndag gör jag ingenting. Sitter på övervåningen hos pappa, äter kladdkaka, ser på film och lyssnar på Hästpojken. Idag är det måndag och studiedag. Det håller mig vid liv. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0