Februaridagar

Hej och förlåt för att jag aldrig är här längre. Jag saknar er, ska ni veta. Men livet utan internet är begränsade. Mobil-bloggning har ännu inte riktigt blivit min grej, och jag har svårt att se att det någonsin kommer bli det, så jag sparar på min inlägg tills de få gånger jag är hos pappa. Nu är en av de få gångerna.
 
 
 
 
Jag kan väl säga så mycket som att det hänt en hel del den senaste tiden. Men i kort sammanfattning så har jag pluggat ihjäl mig, går på konsert, skakat av nervositet och meningslöshet och rastlöshet och faktiskt saknat vemodet i att åka buss om morgnarna, och om eftermiddagarna. Det där med att spendera mer tid i kollektivtrafik än någon annan stans, ni vet. Snön försvinner, snön kommer tillbaka, och just nu håller den på att regna bort igen. Snälla snön, gör inte ännu ett återbesök, inte den här vinter, helst inte nästa heller. 
Så blir det helg, och inte bara helg utan även lov och vi har förfest i mammas lägenhet i stan och äter vodkadränkta godisbjörnar och shotar vaniljvodka med djungelvrål och dricker vin. Sen drar vi till B&B, men där är lite tomt så efter att ha fått tips om vart det finns billiga shotar så går vi några hundra meter, över gatan, bort till Ida's och shotar tequila och fireball. Inte illa. Sen dansar vi till tre, då vi trötta, och faktiskt förvånansvärt  nyktra går hemåt mot lägenheten. 
 
Livet rullar liksom på sådär mest hela tiden. Och nu är det lov och jag är för ovanlighetens skull hemma hos pappa och jag och min syster och våra vänner lagar mat och ser på Bones och det är lov och livet känns faktiskt rätt bra. Trots att regnet utanför fönstret verkat glömma bort att sluta så känns det faktiskt rätt bra, tro det eller ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0