Lovdagar


Måndagförmiddag regnar det. Jag och syster går genom stan för att hinna med bussen. Krångkar med appar och bussbiljetter. Efter en del krånglande rör vi oss äntligen hem mot pappa, och veckan börjar med en kär vän på besök ända från Helsingborg, Bones, god mat och choklad.
Jag stannar ytterligare en natt hos pappa, men börjar längta hem till mamma och ljudet av stan, ni vet, och hon hämtar mig efter jobbet.
Torsdagkväll hänger jag och syster hos Malin och lagar banan- och kokosplättar och smoothie. Chillar i hennes säng, krånglar med datorer och 23.10 kliver jag på bussen hem. Det är mörkt. Det ä kallt.
Fredagnatt dricker vi vin, dooleys och drinkar och dansar fram till stängning. 
Ett bra lov, med andra ord.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0