Om en tid som bara går, och aldrig kommer igen.

De senaste dagarna spenderas som alltid mestadels i kollektivtrafik, dammiga klassrum och framför en dator som mest står och tuggar. Går kvällspromenader gör jag med, när jag inte somnar i soffan eller pluggar religion. På torsdagsmorgonen äter jag havregrynsgröt med kanel och går till busshållplatsen i spöregn. Labbar med gurka och potatis och gäspar. Kvällen innebär handling av keso och knäckebröd i affären mitt i centrumet av ingenting, mellan bensinstationen, hästaffären, skolan och busshållplatsen. Och jag äter äpple när min familj äter glass(fast helst av allt vill jag bara äta frukost hela tiden). 
I morgon är det fredag och det är märkligt hur fort veckorna går ibland. Den här veckan har bara flugit förbi, och det är verkligen inte mig emot. Fast någonstans känns det ändå som att den här terminen varat en evighet redan, trots att det bara gått två veckor. Aja. Det spelar ingen roll för jag är bara tre lektioner, rättskunskap, spanska och kinesiska, ifrån helg, och det är det enda som betyder något. 
Vill att tiden ska rusa, helt okontrollerat, och bara försvinna i intet så att jag kan få nytt år, ny sommar, och en, om än liten, känsla av frihet. Jag orkar inte mörker, kyla, att inte kunna andas, oro, ångest. Låt mig vara, försvinn, rusa på och lämna mig ifred. 
Men i morgon är det fredag, och just nu är det det enda som är viktigt. 

Kommentarer
Postat av: A

Du skriver så bra, jag har sagt det förr men det tål att upprepas. Jag hoppas 2013 blir ett bra år för dig. Att du riktigt hittar dig själv, att du lyckas med alla dina mål, om du har några. Men jag tror nog alla mer eller mindre har mål i livet.
Kram på dig fina. Ta hand om dig.<3

2012-09-05 @ 18:07:57
URL: http://depressionsecrets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0