Fought your fight, bought your lie, and in return I lost my life

Väcktes 07.05 av att ett skarpt solljus tittade in genom mina fönster. Lyckades somna om, och sov till nio. Åt rostat bröd och spelade yatzy med pappa. Försökte fixa till mig, men såg hemsk ut ändå. Lade ner det, och orkade inte bry mig. Klädde mig i grått och mintgrönt och åt kinamat i stan med pappa. Ute pendlar det mellan dimma och fantastiskt vårväder. Vill gå ut. Får nog bli en promenad, eller en stund på balkonen sen.
Stressen över artikeln om klimatet växer. Orkar inte sätta mig med det, trots att jag borde. Fastnar med datorn och pendlar mellan att tönta mig med 1D, och vara arg med Rise Against. Läser Åsa Petersen och ser med vånda på högen av skolböcker. Vill bara slänga ut dem genom fönstret och låta dem ligga där. För alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0