Torsdagslista

Brukar inte direkt hålla på med det där med listor längre, bara fina/kladdiga/mysiga i anteckningsblocket jag släpar runt på. Men såg den här och fick lite nostalgikänslor så bestämde mig för att ge mig på den ändå, trots att det kanske är lite töntigt. Så här kommer en liten torsdagslista. Håll till godo.
 
1. Hur gammal är du om fem år? 23! Känns sjukt. 
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Eeh, ingen? Eller jo, Patricia kanske.
3. Hur lång är du? 176 centimeter.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Oj det vet jag inte riktigt. Såg en massa "lilla Jönssonligan"-filmer när jag låg sjuk för någon vecka sedan. Just det! Såg Tolken i lördags.
5. Vem ringde du senast? Min syster.
6. Vem ringde dig senast? Mamma.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Engelskan blev inställd så jag drar hem nu. Ses i mon! :)" 
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms, hatar att prata i telefon. 
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? sambos, fast håller på och separerar. 
10. När såg du senast din mamma? tittar på henne nu när hon lagar mat.

11. Vilken ögonfärg har du? gröna.
12. När vaknade du i dag? 05.30 ringer väckarklockan för alla bybor (eller i alla fall denna).
13. Vilken är din favoritjulsång? har nog ingen absolut favorit.
14. Vilken är din favoritplats? tycker hemskt mycket om att sitta/ligga på golvet på övervåningen och se ut (vårt samhälle är typ som i en dal, och så bor vi upp på kanten, typ). Annars gillar jag väl min säng, eller mitt golv (det är nått med mig och golv).
15. Vilken plats föredrar du minst? skolan.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?  Vet inte. Förhoppningsvis på en plats där jag åtminstone kan andas. Kanske med en kvinna som jag kan kalla min.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? jag var alltid rädd att det skulle komma in en mördare. 
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Ingen aning verkligen. Förmodligen var det så länge sen som sist jag träffade mina underbara kusiner som jag älskar mest av allt. Eller kanske åt nått internt skämt mellan mig och min syster, men jag vet verkligen inte.
19. Hur stor är din säng? 90. Alldeles för liten för två, tyvärr.
 
20. Har du stationär eller bärbar dator? både och.  
21. Sover du med eller utan kläder på dig? nått har jag väl alltid på mig. 
22. Hur många kuddar har du i sängen? två som jag sover med, annars fyra. 
23. Hur många landskap har du bott i? ett. Halland. 
24. Vilka städer har du bott i? Gullbrandstorp. Det är inte ens en stad utan ett litet skitsamhälle. Fast snart bär det av in till Halmstad.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? strumpor OCH skor?
26. Är du social? nja, nej, eller jo, egentligen, fast är lite obekväm med nya personer.
27. Vilken är din favoritglass? försöker att inte tänka på sötsaker. 
28. Vilken är din favoritefterrätt? men hallå? försöker låtsas som att sötsaker inte finns!
29. Tycker du om kinamat? Älskar allt från asien. Vietnamesista, thailändskt, japanskt, koreanskt, kinesiskt, u name it!
30. Tycker du om kaffe? nej, spyr av det.
31. Vad dricker du till frukost? vatten, alltid vatten. 
32. Sover du på någon särskild sida? nej inte direkt.
33. Kan du spela poker? nej.
34. Tycker du om att mysa/kela? Eeeh ja, jo, kanske. 
35. Är du en beroendemänniska? har ju ett förhållande till musik som kanske inte alltid är helt friskt så, ja.
 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? nej.
37. Vill du ha barn? nej, ärligt talat, bara om min flickvän/fru/kvinna föder det, för där går min gräns.
38. Kan du några andra språk än svenska? engelska, rätt skaplig spanska, en del tyska, lite kinesiska, och japanska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? om studiebesök räknas så, ja..
40. Föredrar du havet eller en bassäng? är rädd för havet. Tycker det är fint att titta på, men vill inte va i det. Så bassäng.
41. Vad spenderar du helst pengar på? kläder. 
42. Äger du dyrbara smycken? haha nej inte direkt.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? jag ser inte på tv så ofta så jag vet inte. Har nämligen inga flashiga kanaler utan där jag bor har man bara ettan, tvåan och kunskapskanalen. Blev ju förälskad i torka aldrig tårar utan handskar, men det var ju en serie.... annars är jag lite smått förtjust i kinas mat, bara för att de pratar kinesiska.

44. Kan du rulla med tungan? om jag kan vad?
45. Vem är den roligaste människan du känner? ojoj, det finns så fruktansvärt många. Mina kusiner är fenomenala, min farbror är så skönt rolig utan att han vet om det. Och hade faktiskt, tro det eller ej, en historielärare i ettan som var helt galet rolig. Annars är min syster och mina vänner rätt kul.
46. Sover du med gosedjur?  nej.
47. Vad har du för ringsignal?  ingen, bara viberation. 
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?  hela vinden är full.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?  finns ingenting rött varken i vardagsrummet eller köket så nej, inget.
50. Flirtar du mycket? nej. 
51. Kan du byta olja på bilen? ja, faktiskt. Det är en av många saker man tvingas lära sig när man växer upp med en bilgalen pappa, farbror och kusiner.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?  nej har inte körkort. 
53. Vilken var den senaste boken du läste? Läser new moon på spanska. Gillar den inte så värst mycket  egentligen, men hade inte så mycket val. Sen har jag ju läst den på svenska innan så det var ju en fördel. 
54. Läser du någon dagstidning? Hallandsposten lite då och då. 
55. Prenumererar du på någon veckotidning? nej. 
56. Dansar du i bilen? nej. 
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? lyssnar inte på radio!
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? förmodligen min lista som jag döpte till "mysiga saker att göra i jul/vinter<33333".
59. När var du i kyrkan senast? jaaa, det var väl en begravning för sisådär fyra fem år sedan.
60. Är du lycklig? är väl relativt trött på allt, så jag vet inte riktigt, men jo, kanske. Eller jag kanske kan bli.
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0