You may say i'm a dreamer

Jag ser på serier, läser om sånt som känns, och tar hand om hästen i ösregnet. Det bara regnar och regnar och regnar och regnar. Min, som det känns, sista dag i livet försvinner för fort och natten blir orolig och sömnlös och ångestfylld.

Det är fyra minuter tills klockan ringer med sitt ihållande, pipande ljud. Fyra minuter tills klockan slår sju och min trötta kropp tvingas resa sig, invirad i det sömnvarma täcket. Fyra minuter tills verkligheten är här igen. Men i fyra minuter till kan jag glömma allt vad skola, klädval, smink, kollektivtrafik och dryga klasskompisar heter.
Klockan ringer och verkligheten sköljer över mig. Dagen spenderas i dammiga, nerkylda klassrum och stökiga högljudda korridorer med folk som mest pratar om allt och inget, och om sig själva. Jag orkar inte riktigt lägga mig i. Orkar inte bry mig så stänger in mig med Lasse, Salem och Rise Against och låter timmarna passera. Lektionerna är meningslösa och hopplösa och lärarnas ord blir mest till ett bullrigt oljud och jag får huvudvärk så fort de öppnar munnen. Men tiden rinner iväg som den alltid gör, men dagar som den här är det bara bra. Kvällen spenderas i halvt nedsläckta stallar med syster och en fotboll. Nu är sömnen nära. I morgon är en ny dag, tyvärr.

Kommentarer
Postat av: E

<3

Skolan är hemsk. Stå ut de sista veckorna, oavsett hur jobbiga de är. Sen har du lov och du kan göra vad du vill. Kram på dig, fina fina du.<3

2012-04-12 @ 23:53:19
Postat av: Alicia

Blev helt fel förra kommentaren, med namn och så. Den skickades utan att jag skrivit klart namn och så. Men det är från mig<3

2012-04-12 @ 23:54:24
URL: http://stjarndamm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0