För jag är inte rädd för mörkret

Snart lämnar vi april bakom oss. Ännu en månad har flugit iväg med fåglarna som trotsar Atlanten. Allt vad planering heter är totalt bortblåst, ändå är det nu mvg-kriterier ska uppfyllas, nationella prov skrivas, böcker läsas och recensioner och prov skrivas. Jag känner mig mest förvirrad mitt i det plötsliga aprilregnet. Allting byggs på hög och jag går vilse där bland alla dessa högar av måsten och meningslöshet. Lappar ska lämnas in, omval göras, utvecklingssamtal klämmas in på någon ändlös håla och framtiden bestämmas.
"Tiden går så fort, varje dag är likadan. Man drömmer om att fly."
Helst av allt vill jag bara ha livet/tillvaron öppen. Jag vill leva på flextid och mest bara ta allting som det kommer. Så är det ingen annan som vill göra. Och när jag utbrister att "jag vill ha bubbelgumsrosa hår och läsa Strindberg på balkongen, springa genom sommarregn, vandra genom skumma gränder under varma sommarnätter, fly verkligheten och dö när sommarn gör det bara för att min rastlöshet är min och när hösten kommer får jag något underligt i min blick" så får jag mest skärrade/irriterade blickar och ord om att jag är galen, knäpp och dum i huvudet. MEN ALLTING ÄR JU BARA SAMMA OCH LIKADANT OCH JAG VILL HA NYTT OCH GALET OCH ALLDELES SJUKT FANTASTISKT VARFÖR KAN NI INTE BARA SE DET?! Ta de lugnt. Räkna dina värdelösa mattetal och glöm bort att du finns älskling.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Allt är detsamma dag ut och dag in. Det är så enormt tråkigt. Vill också ha något nytt och spännande.

Du skriver fint fina du<3

2012-04-26 @ 19:23:10
URL: http://stjarnangeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0