Alltså va? Eller jag vet inte?

Fråga: Jag har så delade åsikter angående detta. Tänker på Pride och Gay Galan mm. Är det bra för oss hbtq-personer, eller stjälper det mer än det hjälper? Alltså jag tycker att det är super super viktigt att hbtq-frågor tas upp, och att det pratas mer öppet om. Men jag blir lite kluven när det gäller dessa stora tillställningar. För jag menar det är så mycket skoj och flams och spex av alltihop. Det är sjukt kul, visst, men ibland tänker jag att det kanske gör att vi skiljs mer från övriga samhället. Alltså att den övriga världen ser oss lite mer som ett skämt när de ser prideparaden etc. Att de tar oss mindre på allvar? Har hört att en del tänker så, och till viss del kan jag kanske hålla med. Att vi stöter bort oss själva från samhället. Fast sen tycker jag att det låter rätt sjukt det med. Vi måste ju kunna ha en galen fest utan att folk ska kolla snett, eller ta avstånd? Vi måste ju kunna accepteras ändå? Jag vet fan inte vad jag ska tycka här. Så därför hade det ju varit sjukt underbart om någon därute kände för att dela sin åsikt kring det här. Hbtq eller inte spelar ingen roll, bara jag får höra någon annans tankar. Please?

Kommentarer
Postat av: Jossa

Jag har också tänkt på det här fram och tillbaka, angående om man är "för" eller "emot" pride. Jag känner många killkompisar som har jättesvårt för hur bögarna "spökar" ut sig på pride. jag är ju själv homo men kan tycka det nästan kan bli för mycket? Men visst, det är fest och alla ska få göra som dem vill. Säger inte det är fel. Men många ser säkert folk på pride och tänker "vilka jävla idioter de där flatorna/bögarna är" och tror ALLA är så bara.

2012-02-12 @ 22:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0