Hon är överallt där du stannar, och dit du flyr

Halsen svider och hostan gör ont i hela kroppen. Huvudet spränger och kroppstemperaturen är onormalt hög. Jag mår skit. Men jag har haft det trevligt med syster och bästis. Det är alltid trevligt med dem. Äta godis, se på film, prata, och bara glömma bort att lovet är slut och att jag står inför sex veckors kvävning. Shoppade fina ting och blev glad fastän ting inte bör tillföra lycka. För mig gör de det ändå. Förlåt världen.
Ute är det i alla fall vår. Solen värmer oss med sina första vårstrålar, och allting luktar vår. Det inger känslor av hoppfullhet och lugn. Jag drömmer om Stockholm, om äventyret, om upplevelsen. Jag har varit där x-antal gånger förut så just staden är väl inte så speciell. Men det är långt härifrån, och ett nytt äventyr som ligger vid våra fötter. Vi ska klara det helt ensamma, och det är det som är äventyret. Jag längtar dit. Det är sådana saker som ger livet en liten skvätt av mening ändå.
Nu ska jag krypa längre ner under täcket, dricka varm choklad och hosta sönder halsen. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0