Bedlam

Plöjer sida upp och sida ner. Varvar spanska och engelska. Läser tusentals ord, hundratals sidor, men kommer ändå aldrig fram. Tar paus för hästen. Tar paus för mat. Har ingen matlust. Har inte ätit ordentligt på en vecka. Lyssnar på musik och tappar koncentrationen, som vanligt. Men det som skiljer idag från alla andra dagar är att jag inte bara ströpluggar/låtsaspluggar, utan att jag faktiskt gör någonting, även om det går långsamt.
Äkta Människor sliter mig i bitar. Blir arg, blir glad, blir irriterad, helt förtvivlad, och så arg igen. Stabilt som vanligt. Nu ska jag fortsätta läsa Bedlam, vilket ju kanske känns lite ironiskt passade med tanke på att jag och min stabilitet nog borde suttit på dårhus för länge sen.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0