Du har gåshud för du fryser, är det här det bästa livet hade att ge?

Idag har livet rusat likt X2000-tågen som flyger fram på rälsen genom stadens utkant. Skrev om klimatförändringarna hela morgonen och rusade runt med disk och kläder och smink och dansade till Kents nya som jag blivit beroende av. Sprang till bussen och mötte syster i stan. Shoppade nån timme och pengarna flyger lätt iväg. Kom hem och spenderade ända fram till nio-tiden i stallet med syster. Nu sitter jag i sängen med kent i öronen och har just duschat och ätit.
Men det är ändå fint. Dagar som den här rusar på ett annat sätt. De är effektiva och produktiva och händelserika. Inte alls som de som passerar utan att vara här. Idag är jag lycklig och ledig och lätt. Det flyter, och jag vill att det ska kännas såhär för alltid. Jag flyger på lätta fötter, solen lyser, vinden sliter lite försiktigt i mig och lite av håret går precis att dra ihop till en minitoffs. Det är som att det är ett annat liv, en annan person, med andra tankar, andra känslor och andra förutsättningar.
I morgon rusar livet förhoppningsvis på, på samma sätt som idag. På blitävling med kusiner och fint folk, stall och fest. Om vädret tillåter vill säga. Vet inte om jag känner för att stå ute en hel dag i dåligt väder. Får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0