Livet

Dimman verkligen kväver dessa dagar. Den flyr det kalla havet och drar in över land, och kväver. Kväver kväver och kväver. Klockan plingar irriterande, alldeles för tidigt. Allt jag vill är att ligga kvar i min trygga säng. Jag vill inte ge mig ut i den här världen. Mår illa kryper genom den här förbannade dagen. Och den dör även den, precis som alla andra dagar, året runt. Ingenting varar för evigt, och ärligt talat är det helt okej för mig.
Jag skriver texter på mobilen under raster, hålor och lektioner. Läser Bortom normen 2.0 och glömmer bort att existera. Det är torsdag, och jag tillåter mig att lyssna på One Direction, fast jag inte borde. Image och det där, ni vet. Fast idag spelar det ingen roll. Jag lyssnar på One Thing och önskar att man hade "that one thing". Men nej.
I morgon är det fredag, precis som det alltid är när torsdagen väl dött, och jag är ledig. Det finns ingenting bättre än lediga dagar. Känslan när man får göra precis vad man vill, särskilt en dag när man borde varit i skolan, och vet att andra är där. Det är nog lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0