Make up with Makeup

Är så trött på allt sminkande och fixande varenda dag. Bara för att andra ska tycka att man är fin. Är så trött på att aldrig känna att jag duger som jag är. För ärligt talat så är ju alla perfekta som de är, hur klyschigt det än må låta. Vi är bra, och vi är fina. Det går inte att säga att en människa är ful, för det handlar bara om betraktaren. Någon som min syster tycker är ful kanske jag tycker är jättevacker. Det har ingenting med den personen att göra, utan med vem som betraktar, för människor har olika smak.
Och det finns nog inget finare än en nästinpå osminkad, glad människa. Så jag tänker sluta sminka mig så förbannat. Tänker sluta bry mig så mycket och bara fokusera på att ha kul och må bra. Göra saker för att jag vill det, och inte för att jag tror att andra vill att jag gör det.
And remember: The best makeup a girl can ever have is a smile, a slightly sunburned skin and some freckles. No chemicals needed.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Bra skrivet av dig. Håller helt med dig om att skönheten ligger i betraktarens ögon och bara för att en person tycker en annan är ful, betyder det inte att personen är ful. <3

2012-03-24 @ 19:13:06
URL: http://stjarnangeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0