Utkast: Maj 1, 2012

Termometern visar 23 grader i skuggan och jag spenderar förmiddagen med att fundera kring budskap och syften i mina romananalyser, skriva kinesiska tecken och läsa tyska uppe på övervåningen. Första lunchen på altanen på baksidan och eftermiddagen spenderas i solen på balkongen med Winnerbäck och mer kinesiska. Timmarna flyger iväg så fort en dag som den här och ångestsen ligger och bubblar lite försiktigt under all denna perfektion.

Jag solar, och blir fräknig, och tränar, och läser, och drömmer om huskurer, och äter jordgubbar, och skrubbar benen med kaffe, och försöker glömma bort att det inte alls är sommarlov trots att det känns så ända in bakom revbensgallret och ända in i hjärtat. För i morgon är det skola. I morgon ringer klockan 6.30 och i morgon kommer jag vakna med sommarlov i hjärtat och snooza i exakt fem minuter och släppa taget och precis hinna somna om innan klockan ringer och stör mitt liv igen. I morgon är det tillbaka till verkligheten. Men i morgon är inte nu. Nu är inte verklighet. Nu är bara nu. Och nu är dröm och sommar och lukt av rök från grillen och utslagna björkar och djupblå himmel. Nu är bara nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0