Detta lyssnar jag på nu

 
Snön ligger envist kvar. Försvinner, kommer tillbaka, blandas med vårsol och minusgrader. Men ligger så envist kvar. Jag gör en vårmyslista på spotify och tänker att kanske, kanske kommer snart plusgrader och vårsol. Kanske, kanske kan jag snart gå i skinjackan utan att frysa, klara min tjugominuters promenad i spindelvävstunna tyger utan att skaka av kyla. Kanske, kanske får jag snart slippa nariga läppar och spruckna handryggar. Kanske. Jag hoppas. Men för att överleva tills dess lyssnar jag på ovanstående musik, som utgör en liten del av min lista. Det är fint. Det är bra. Jag har överlevt den här veckan tack vare dessa ljud. Jag trodde aldrig det skulle gå. Hurra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0