Lista- tio saker

Jag gillar: Passionsfrukt, sol genom köksfönstret och fina människor. 
Jag gillar inte: Avundsjuka, stress och ensamhet. 
Jag äter: Keso och babyspenat. 
Jag ska: Plugga ihjäl mig, och på studentfest på onsdag.
Jag läser: Självklart Jonas Hassen Khemiris öppna brev till Beatrice Ask. Så fantastiskt bra!
Jag ser på: Bones och gamla Queer as Folk-avsnitt. 
Jag lyssnar på: Hästpojkens nya album en magisk tanke, blandat med min Fuck patriarkatet-lista på Spotify 
Jag skriver: Filosofi, om verklighetens finns eller inte, arbete om psykopati, och självklart på boken (Lyckliga slut är bara historier som inte slutat än). 
Jag längtar efter: Att komma bort. Att slippa skolan. Frihet. Studenten, sommaren, den längtar jag efter. Sommar med jobb(förhoppningsvis) och musik och sol på balkongen hos pappa, shopping i stan med mamma, resor med vänner osv. En tid som inte kväver. Framtiden. Ni förstår nog. 
Jag är: Glad och ledsen på samma gång. Stressad och lugn samtidigt. Ensam, men alltid omringad av människor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0